„Warszawska Jesień” – wycieczka do Warszawy

W dniu 27 października 2022 roku uczniowie klas I – III naszej szkoły pod opieką wychowawców uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Stolica przywitała nas piękną słoneczną pogodą. Humory wszystkim dopisywały. Po spotkaniu z dwiema paniami przewodnik uczestnicy otrzymali słuchawki, dzięki którym doskonale słyszeli opowieści prowadzących wycieczkę.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od poznania tajemnic Zamku Królewskiego. Uczniowie podziwiali wspaniałe piękno budynku, który został zbudowany w stylu barokowo – klasycznym, a także wnętrze komnat zamkowych. Wysłuchali licznych opowieści i ciekawostek dotyczących osób z przeszłości oraz wydarzeń, wystroju zamku, mebli, obrazów itp. W tak podniosłej atmosferze pozowaliśmy do pamiątkowych zdjęć. Kolejnym punktem była wizyta na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Pod kierunkiem pań przewodniczek wysłuchaliśmy ciekawych opowieści dotyczących lochów na Szlaku Kulturalnym Piwnic Starego Miasta. Na Rynku Starego miasta podziwialiśmy Pomnik Warszawskiej Syrenki. Tu także wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia oraz zakupiliśmy drobne pamiątki typu: magnesy, breloczki, widokówki. Idąc dalej widzieliśmy Pałac Prezydencki oraz liczne pomniki, miejsca pamięci narodowej i kultury polskiej, takie jak: pomnik Adama Mickiewicza, pomnik Bolesława Prusa, Grób Nieznanego Żołnierza, Uniwersytet Warszawski, Ogród Saski. Następnie udaliśmy się do Muzeum Fryderyka  Chopina, które znajduje się w zabytkowym Pałacu Ostrogskich i jest jednym z najnowocześniejszych muzeów biograficznych w Europie. Wysłuchaliśmy ciekawych informacji na temat światowej sławy kompozytora i muzyka. Poznaliśmy ciekawostki na temat jego dzieciństwa, młodości spędzonej w Warszawie oraz życia na emigracji. Z pod muzeum udaliśmy się do pobliskiej fontanny ze Złotą Kaczką. Wysłuchaliśmy inspirującej legendy związanej z tym miejscem. Na tym zakończyliśmy zwiedzanie. Pożegnaliśmy panie przewodnik dziękując im za ciekawą lekcję historii.

Wycieczka była bardzo udana. Wszystkim dopisywały humory. Panowała miła i radosna atmosfera. Zobaczyliśmy wiele ciekawych i ważnych miejsc. Poznaliśmy liczne legendy i ważne wydarzenia z historii Polski. Wspomnienia z wyjazdu na długo pozostaną w naszej pamięci.